انواع شیشه دودی ماشین

شیشه عمدی

در واقع شیشه دودی ماشین برچسبی است که در شیشه های کناری خودرو نصب می شوند. این برچسب ها علاوه بر ظاهر زیبایی که برای ماشین ایجاد می کنند، مانع وارد شدن نور خورشید به داخل کابین می شوند. امروزه بیشتر افراد برای نشان دادن ظاهر اسپرت خودرو خود با دوری از آفتاب اقدام به نصب این برچسب ها بر روی خودرو خود می کنند. اگر شما هم قصد انجام دودی کردم شیشه های خودرو خود دارید باید انواع شیشه های دودی را بشناسید. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه شوید.

مراقبت از شیشه دودی خودرو

زمانی که این برچسب ها را روی خودروتان نصب خرید حداقل تا 24 ساعت شیشه ماشین را بالا و پایین نکنید چرا که حباب هایی را ایجاد می کنید. در مرحله بعدی سعی کنید خودرو را زیاد در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید تا این برچسب های دودی دوام بیشتری داشته باشند. برای تمیز کردن این شیشه ها بهتر از دستمال های میکرو فیبر استفاده کنید.

معرفی انواع شیشه های دودی ماشین

شیشه های دودی ماشین براساس مواد تشکیل دهنده، کارایی و زیر ساخت به انواع مختلفی تقسیم می شود. در زیر برخی از مهم ترین ها را اشاره می کنیم.

 شیشه دودی رنگی ماشین

یکی از پرفروش ترین و رایج ترین شیشه های دودی خودرو، شیشه دودی رنگی است. این شیشه دودی حرارت خورشید را به خود جذب می کند و از نفوذ اشعه های خورشید به داخل کابین جلوگیری می کند. قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. برای تهیه این مدل شیشه دودی به صورت تک و عمده به فروشگاه جعفری اسپرت مراجعه نمایید.

 شیشه دودی فلزی ماشین

در این مدل شیشه دودی به جای استفاده از رنگ از ذرات ریز فلز استفاده می کنند. این مدل شیشه به ضخامت شیشه اصلی خودرو اضافه می کند. ضمن این که در برابر اشعه های خورشید مقاومت بیشتری دارد.

 شیشه دودی ترکیبی ماشین

یکی از مدل های پرطرفدار بازار شیشه دودی ترکیبی که ترکیبی از شیشه دودی رنگی و فلزی است. به دلیل کیفیت عالی و بالایی که دارد از تابش اشعه های مضر خورشید به داخل کابین جلوگیری می کند. یکی از مزایای اصلی این مدل این است که ظاهری طبیعی دارد و خیلی تیره نیست.

 شیشه دودی کربنی ماشین

یکی از شیشه های دودی که دوام زیادی دارد و شما می توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید شیشه دودی کربنی است. جذب حرارتی بالایی در مقابل نور خورشید دارد ضمن اینکه این مدل شیشه دودی تیره تر است.

 شیشه دودی شفاف ماشین

همانطور که از نامش پیداست یک شیشه ای شفاف است و اصلا تیره گی ندارد. اما از ورود اشعه خورشید به داخل کابین ماشین جلوگیری می کند.

 شیشه دودی سرامیکی ماشین

شیشه دودی سرامیکی ماشین بسیار شبیه شیشه های دودی فلزی است. تفاوت اصلی این دو در مواد تشکیل دهنده آن هاست.  شیشه دودی سرامیکی از ذرات سرامیکی تشکیل شده که خاصیت غیر رسانا دارد و باعث می شود با اجزای الکترونیکی خودرو‌ تداخل نداشته باشد. این شیشه دودی توانایی بالایی در جذب نور خورشید و اشعه‌های ماوراء بنفش را دارد. یکی از گران ترین شیشه های دودی به حساب می آید چرا که سالیان سال دوام خواهد داشت. در برابر پارگی یا برش مقاومت خیلی زیادی را دارد.

شیشه دودی مجاز معاینه فنی

اگر با شیشه دودی به معاینه فنی مراجعه کنیم چه می شود؟! شیشه دودی مجاز برای ماشین ها ۴۰ درصد و نباید بیشتر از این باشد. در صورتی که شیشه دودی بیشتر از این مقدار باشد معاینه فنی برای شما صادر نمی شود. البته برخی خودروها دارای شیشه دودی فابریک هستند مانند لکسوس، بنز و … که معاینه فنی به این خودروها ایرادی وارد نمی کند.

شما برای تهیه انواع شیشه دودی ماشین می توانید به مجموعه بزرگ جعفری اسپرت در بازار تهران مراجعه کنید. ضمن اینکه این مجموعه خرید تک و عمده را دارد. حتی شما می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهید. این مجموعه ارسال به سراسر کشور را نیز در اختیار مشتریان قرار داده است.

 

به پایان مقاله انواع شیشه دودی ماشین رسیدیم. اگر سوالی در رابطه با شیشه دودی ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات کامنت کنید یا اینکه با مشاوران جعفری اسپرت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. جعفری اسپرت همواره به خرید آسان برای مشتریان تاکید دارد.

 

 

امیتاز دهی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما